We rijden vanaf vandaag in onze groene parel rond. - Reisverslag uit Paradera, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu We rijden vanaf vandaag in onze groene parel rond. - Reisverslag uit Paradera, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu

We rijden vanaf vandaag in onze groene parel rond.

Door: Petra Verbrugge

Blijf op de hoogte en volg petra

07 Augustus 2015 | Aruba, Paradera

Er gaan dit jaar wat vlieguren gemaakt worden. De eerste 12 uur zitten er al op, waarin deze buikslaper heel de vlucht wakker is geweest en haar benen alle hoeken van de stoel hebben gezien. De voorburen hebben ook af en toe de benen voorbij zien komen. Helaas kregen wij iets te weinig water te drinken bij Arke, maar dit werd ruimschoots gecompenseerd na de overstap bij Curaçao. Mijn stoel had blijkbaar boven zich een verscholen functie. Overdag heet hij de airco, maar ’s avonds (met de nodige condens) noemt men hem: De waterval. Dit zegt denk ik genoeg…

Na deze vlucht ben je dan thuis aan de andere kant van de wereld. Waar je de volgende ochtend zeer vroeg wakker bent en nog even in de hangmat gaat bijslapen. Op de achtergrond wordt het liedje Hemingway van Blof afgespeeld. Bij het ontbijt wordt er geen thee gedronken, maar koud water met limoen en citroen. In de tuin rennen twee hagedissen achter elkaar aan en de zon laat je nooit in de steek. Toch is het even wennen, zover en zolang weg uit Nederland. Ik heb de volgende ochtend om 04:30 uur in bed nog wel een traantje weggepinkt. Een jetlag versterkt emoties denk ik.

Zes uur tijdsverschil met Nederland en toch is het hier net klein Scheveningen. Zondagavond tijdens een goed feestje bij Moomba toonde ik mijn allerbeste dans moves. Uiteraard bleef dit niet onopgemerkt, want al snel hoorde ik iemand verbaasd zeggen: “Petra?” Het was niet Dan Karaty, maar een oud teamgenootje van Kalinko. Binnen Kalinko is zij beter bekend als: Margot. Wat startte in een gesprek met: “Wat is de wereld toch klein”, was het erg leuk om even bij te kletsen onder de palmbomen. Eergisteren is ze gezellig in ons huisje komen eten en zijn we daarna met z’n vieren, Melanie is namelijk gezellig op bezoek, naar de koelcel gegaan voor een film. Daar konden wij mooi onze warme volleybalsokken aantrekken. ;-)

De feestjes in Nederland ga ik zeker missen. Gelukkig kan je overal de slingers ophangen. Dat hebben we gisteren gedaan in onze sfeervolle tuin, precies een week na aankomst, met de rest van de nieuwe Nederlandse docenten. We hebben geproost op nog vele vlieguren, zowel in de lucht naar verre bestemmingen, als in het onderwijs. Proost!

• 07 Augustus 2015 - 09:01

Silvia:

Lieve Peet,

Heel veel plezier daar. Leuk om je avonturen weer te volgen.

Xxx Silvia

• 07 Augustus 2015 - 09:26

Renske:

Hey peet,

Wat een super leuk verhaal! Ik ben benieuwd naar jullie auto en wat leuk dat jullie al een feestje hebben gegeven. Dan leer je iedereen snel kennen! Heel veel plezier daar!
    Dikke kus uit Australië

• 07 Augustus 2015 - 12:04

Lucy :

Ha lieve bonusdochter. Wat een heerlijk verslag weer. Maar ik kan me je tranen best voorstellen. Gelukkig heb je Jenna bij je oftewel babydino alias Gee. Zij houdt je wel bezig verwacht ik. Fijn dat jullie huis zo heerlijk is en er nu een groene diamant bij is gekomen. Nu snel je rijbewijs halen en je grote mensen leven kan beginnen. Xx van ons allebei. Martin en Lucy.

• 07 Augustus 2015 - 17:30

Tante Nel:

Net je verslag gelezen. Emotie zal je vast meer vertonen. Je hebt zelf de keus gemaakt om dit te doen, al zal het best eens moeilijk zijn. Geniet nog van het vrij zijn. Wanneer moet je beginnen.
    groetjes tante Nel

• 07 Augustus 2015 - 20:18

Lisa:

Lieve Petra,
    Leuk om je verhalen weer te gaan lezen! Het lijkt alsof jullie al heel lang weg zijn. Hoop snel een keer langs te komen!!
    Veel plezier met de vrije dagen nog voordat jullie echt aan de slag moeten!
    X Lisa

• 07 Augustus 2015 - 20:39

Elize:

Lieve Petra,
    Leuk verslag en de foto van het feest ziet er zeer gezellig uit!!
    De tranen begrijp ik wel, even doorzetten gaat allemaal lukken!
    Stuur anders dan snel een app!
    Wanneer ga je echt beginnen met werken en zit jij nu op de school van Monique??
    De auto ziet er goed uit!!
    Lieverd laat gauw weer van je horen!
    Elize x