Bijna vakantie... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu Bijna vakantie... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie...

Door: Petra Verbrugge

Blijf op de hoogte en volg petra

30 September 2015 | Aruba, Paradera

Ik ben alvast aan het genieten van het idee dat ik deze week maar vier dagen hoef te werken. Ondertussen doen de kinderen alles behalve genieten, zij buigen zich momenteel over de rekentoets. Donderdag staat alweer de eerste vakantie voor de deur: de HERFSTvakantie. Sinds kort weten de kinderen, mede dankzij de toneelstukjes van mij als juf, wat de vier seizoenen zijn. Toch is de herfst ver weg. Gelukkig is de vakantie voor ons verrassend dichtbij. Nu het heerlijk rustig is in de klas, kan ik de taaltoetsen nogmaals bekijken.

Inmiddels is Aruba alweer een tijdje ons nieuwe thuis. We bezoeken dezelfde stranden en in mijn geval geef ik les op dezelfde school waar ik ook stage heb gelopen. Afgelopen week zaten Jenna en ik even op Eagle Beach en wie zag ik daar in mijn ooghoek… gekleed in een fluorescerende geel/blauwe bikini…nog steeds vol slank….jawel: Sjors en Anita! Ik probeerde door middel van non verbale communicatie aan Jenna duidelijk te maken dat zij terug op het eiland zijn. Deze mensen hebben ook weer hun thuis gevonden onder dezelfde rieten parasol. Anita was zich aan het insmeren met zonnebrand olie en keek ons na. Ik denk met een blik van herkenning. Sjors had geen idee, want die lag uiteraard weer op zijn zelf meegebrachte ligstoel. Met binnen handbereik zijn koelfles met waarschijnlijk cola light erin. Je moet toch een beetje op de lijn letten. Zij kunnen heerlijk genieten van het strand en waarschijnlijk hun pensioen. Wij moeten helaas doordeweeks écht werken. In mijn klas is het nog steeds tropisch warm. Gelukkig gaat het lesgeven beter en hebben zowel de leerlingen als ik meer mijn draai gevonden. Sinds kort zijn wij in klas 4a gestart met de ‘school family jobs’ en de kinderen zijn helemaal enthousiast. Zo heeft ieder kind een taak in de klas en deze nemen zij bijzonder serieus. Het bord is nog nooit zo schoon geweest en de datum staat sinds kort met prachtige krulletters opgeschreven. Verder leer ik de kinderen steeds beter kennen. Verhalen van uitstapjes naar Palm Island (een soort speeltuin) tot tranen bij een handvaardigheid les, omdat ze hun ouders zo missen en bij oma wonen.

De taal toetsen zijn bekeken. De afgelopen weken hebben we veel aandacht besteed aan de werkwoorden. Een werkwoord is….. de kinderen reageren meestal in koor: “Iets wat je kan doen juffrouw Petra.” Hopi bon! Toch heeft een kind het voor elkaar gekregen om ‘moeder’ als werkwoord te onderstrepen in de toets. Ik kijk naar dit meisje die zwetend van de warmte haar rekentoets aan het afmaken is. Ik schrijf onder haar proefwerk: “Je moeder doet heel veel, maar is geen werkwoord.” Na de vakantie, waarin ik ga backpacken door Panama, toch nog maar eens de werkwoorden herhalen…


  • 01 Oktober 2015 - 00:48

    Renske:

    Hahaha je moeder doet heel veel maar is geen werkwoord!

    Fijne vakantie Peet!!

  • 01 Oktober 2015 - 08:06

    Lucy:

    Geweldig Petra!
    Maar eigenlijk is het toch: ik moeder, jij moedert, wij moederen..... of modderen?
    Fijne vakantie. Tot snel!

  • 01 Oktober 2015 - 09:19

    Chantal:

    Je weet wel gelijk hoe ze tegen haar moeder aankijkt ;)

    Geniet van je vakantie Peetje! Je hebt het verdiend!

    xxx

  • 02 Oktober 2015 - 17:06

    Jorine :

    Leuk weer nicht! Fijne vakantie!!

  • 05 Oktober 2015 - 15:31

    N Van Ruitenbeek:


    Het verhaal gelezen te hebben, de foto's bekeken, komt het positief over.
    Het rolpatroon van ouders (moeders) moet zeker besproken worden.
    Wat houdt daar de herfst in, misschien iets meer regen?
    Geniet nog van je vakantie of ben je vandaag weer begonnen.
    groetjes!

  • 06 Oktober 2015 - 19:26

    Elize:

    Hoi lieve Petra wat een verhaal weer, lachen hoor het werkwoord moeder!! Vandaag was Monique op school! Zij zitten nu in Nederland.
    Veel plezier tijdens het backpacken.
    Ga maar intens genieten dan ben je weer opgeladen als je weer moet werken.
    Liefs Elize

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 24705

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 29 Juli 2016

Wonen en werken op Aruba

26 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Aruba

Landen bezocht: