Is het een vogel, is het een vliegtuig? - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu Is het een vogel, is het een vliegtuig? - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu

Is het een vogel, is het een vliegtuig?

Blijf op de hoogte en volg petra

25 December 2013 | Aruba, Oranjestad

Op vakantie tel je soms de dagen af. Ik ben al op de helft of nog maar “zoveel” dagen. Met 5 maanden buitenland doe je dat niet. Dat deden we niet. Tot nu toe. Het aftellen is nu zeker weten begonnen. Nog 3 weken te gaan.

Van je buren moet je het hebben. Dit geldt zeker in ons geval. Onze Belgische buren kunnen goed koken. ( Ze hebben ook een cateringbedrijf in België. Dit wil ik als bewijs aanvoeren dat ze goed kunnen koken. ) Ook hebben ze soms moeite met inschatten. Is dit laatste een positieve eigenschap? In ons geval wel! Hierdoor brengen ze vaak eten bij ons langs , omdat het toch iets meer was dan gedacht… Wij stimuleren zulke inschattingsfouten en nuttigen de heerlijke taco’s en culinaire currysoepjes graag. Meestal komen deze hapjes als wij al gegeten hebben. Als dan het aardbeien waterijsje van de Jumbo ook op is, dikke aanrader, ben ik echt wel uitgegeten. Bij Jenna is meestal nog wel plek. De baby dinosaurus in haar wordt hier erg gelukkig van! Deze lieve buren hebben ook nog eens een BOOT. Ons geluk kan niet op. Wij mochten gisteren mee. Toen ik mijn huisgenootje en zusje in Nederland hiervan op de hoogte bracht, beetje jaloersmakend misschien, was hun eerste reactie niet: Leuk, maar: “hoe oud is jullie buurman?” en “Is hij te vertrouwen?” Ik moest hier stiekem wel even om lachen. Ik kan zeggen dat we echt een top dag hebben gehad. Drankje, broodje, snorkelen en dat allemaal in de zon. Onderweg hebben we voor het eerst vliegende vissen gezien. Is het een vogel, is het een vliegtuig? Nee dat het is het niet. Het is een vliegende vis! Ze bestaan echt. Vissen die gewoon een paar meter boven het water vliegen. Wat is de toegevoegde waarde dat een vis kan vliegen? Werkelijk waar geen idee. Ook hebben we de flamingo’s bij Renaissance eiland gezien. Die kunnen overigens niet meer vliegen.

Het kerstgevoel, bestaat dat? Ik weet het niet. Het gevoel wordt dit jaar vooral gecreëerd door de prachtig versierde straten, rotondes, gigantische kerstbomen met zelfs teddyberen erin en de Michael Buble Christmas playlist van Youtube. Verder heb ik een eigenlijk geen “echt” kerstgevoel. Waar je normaal de kerstdagen doorbrengt met vrienden en familie ( koud weer, kerstboom in de huiskamer, o.a. rollade met cranberrysaus eet en aardappelballetjes uit de oven of niet pap ;-), mooi jurkje aan op kerstnacht en in de ochtend bij het ontbijt kerstbrood eet van de Albert Heijn Excellent afdeling met roomboter), gaan wij met de kerstdagen barbecueën op het strand. Heel leuk, maar het kerstgevoel ontbreekt. Dat gevoel bestaat blijkbaar meer dan ik gedacht had.

We willen iedereen bedanken voor de ontzettend leuke reacties op ons Expeditie Aruba filmpje wat we hebben gemaakt voor de pabo kerstviering. Wij hebben ons heel erg vermaakt met het bedenken, filmen en in elkaar zetten ervan. En ja mam, het gaat inderdaad om de details. Nog niet gezien en wel benieuwd? http://www.youtube.com/watch?v=NCFNHHGxQxY . Helaas hebben wij de beelden van bovenaf niet zelf opgenomen, maar goed gejat. Onze buren hebben nog geen helikopter namelijk.

Ook wil ik voordat we weg gaan nog een keer in de avond / ’s nachts zwembad hoppen bij de hotels, heb ik een heel lief pakketje gehad uit Nederland ( vooral het Andrelon pompje en de Oreo koekjes met witte chocola is favoriet), zijn de kaarten nog niet aangekomen en komt dat omdat er nog een Balashi 5 blijkt te zijn. Dat verklaard dus meer. We gaan deze week nogmaals langs om te kijken of ze thuis zijn. Vorige week zijn we naar de film “Hoe duur was de suiker?” gegaan en vinden wij dit een goede Nederlandse film, gaan we nog 1 dag terug naar onze stageschool om afscheid te nemen van de klas en organiseren we een Hollandse afscheidsbrunch voor de docenten. Zondag komt ons laatste bezoek aan. Deze week maken wij ons onderzoek, portfolio en het verslag voor International Office af en dan is dat ook helemaal klaar. De plannen voor New Years Eve zijn er inmiddels ook. Tot slot: kan je op het strand van Mangel Halto bij helder weer Venezuela zien liggen.

Bij deze wil ik jullie alvast een heel mooi 2014 wensen, waarin ik jullie allemaal weer heel snel ga zien! Heel snel, nog 3 weken. Wij gaan nog even genieten, omdat het nu nog kan.
Heel veel liefs.

• 25 December 2013 - 19:53

Tante Nel:

Bij het Kerstgevoel hoort een samen zijn wat je nu waarschijnlijk mist. Het feest met kaarslicht , verlichting op straat, anders eten en mooie muziek. Het feest van licht in het donker.

• 25 December 2013 - 20:15

Je Geweldige Zusje:

Erg leuk! Ook grappig als je er zelf in voorkomt, maar ik heb nog geen antwoord op de vraag; maar aan de verhaaltjes over de buurman kan ik raden dat hij niet van jouw leeftijd is... schade :( ! Verder, tot morgen op skype & fijne kerstdagen daar met de bbq hehe ;) xxx

• 26 December 2013 - 10:26

Chantal:

Leuk weer Peetje!

Laat het een troost zijn, het is hier niet koud, het heeft niet gesneeuwd, maar het lijkt met op kers in de herfst. Geen romantische kerst in NL, dus misschien is kerst met 30 graden dan wel een beter alternatief voor herfstweer :)

Veel plezier met de jaarwisseling! Geniet van je laatste weken!
    Xxx

• 27 December 2013 - 13:44

Mama.:

Hoi Peetje,

1 ding is zeker: jullie halen absoluut het maximale uit jullie stage!
    En dan de vliegende vissen......WAUW!!
    Fijne tijd met Pauline.
    Zie je in 2014!

• 09 Januari 2014 - 14:53

Corrie Oldenkamp:

Hoi Petra,

Weer even 'bij' gelezen. wat een verhalen.... De tijd gaat nu snel. Nog even en je komt in het hollandse terug. Geniet nog even!! Goede terugreis.

Groetjes,
    Corrie