Jut en Jul brak in het vliegtuig. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu Jut en Jul brak in het vliegtuig. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu

Jut en Jul brak in het vliegtuig.

Blijf op de hoogte en volg petra

19 Januari 2014 | Aruba, Oranjestad

Het laatste blog helaas: Jut en Jul brak in het vliegtuig. Brak ( deze keer niet in de trant van uitbrakken ), maar dit keer wil het onder andere zeggen: niet DE hoek kunnen vinden om te slapen. Ik ben een 100% buikslaper en zoek nu dus wanhopig naar een goede zit/slaap houding in deze stoel. Jut deed ook heel hard haar best om te slapen en had een tent voor zichzelf gebouwd met de blauwe KLM deken. Haar gezicht was niet meer te zien. Af en toe ging de tent even open. Ik denk voor wat frisse lucht. Misschien zijn we nog wel meer kapot van het afscheid nemen. Na heel vaak op de airport te zijn geweest om mensen op te halen ( heel leuk) en uit te zwaaien ( dit went nooit), was het nu onze beurt. We wisten heus wel dat we hier niet altijd konden blijven. Alleen ging de tijd wel snel. Te snel. Lieve Linda, Renske, Merel en Anne bedankt voor alles! Alles is globaal en alles omvattend, maar jullie weten wel wat we precies bedoelen. Sjors en Carlijn, we hopen over niet al te lange tijd weer langs te komen en dan drinken we weer een koude Chill. Op Arashi beach. Met de barbecue aan. Angela en David, ik hoop dat jullie snel een stuk terrein vinden en jullie droomhuis kunnen gaan bouwen. Hopelijk zien we jullie in juli in Nederland.

Ken je het gevoel dat je een briefje van 10 euro ergens vindt? In je broekzak of tas. Een klein geluksmomentje. Terwijl dat geld altijd al van jou is geweest. Toch voelt het dan als “gewonnen” of “extra”. Wij hebben de borg van ons huis terug gekregen. Dit was flink wat geld. Natuurlijk hebben we dit zelf betaald in augustus, alleen waren we dit “vergeten”. Wat gaan wij doen met dit “extra” geld? Ja, sorry mam, winkelen. In Antwerpen of Amsterdam. Misschien wel lekker makkelijk gewoon een dagje in Den Haag. Het maakt eigenlijk ook niet uit. Er zijn in ieder geval meer kledingwinkels dan op heel Aruba. Het integreren is goed gelukt, alleen konden we niet wennen aan de glanzende jurkjes met steentjes, strikken op de rug en glitters. Misschien had ik niet een jurkje als voorbeeld moeten nemen :). De topjes hadden meestal ook een hoog Bollywood gehalte. Geef ons maar de H&M , Esprit en Vero Moda etc.

Ik durf wel te zeggen, dit had niet beter kunnen gaan. Stage was top en heel leerzaam. Welke LIO-klas ik ook krijg, pittiger kan het niet worden. Het onderzoek doen ging goed en we zijn dan ook heel benieuwd naar ons cijfer. ( Nee, Jarno en Thomas geen 9.8 deze keer. Het blijft geen feest natuurlijk!) Wat hebben we ook veel uitstapjes gedaan en leuke evenementen bezocht. Op de catamaran, de grotten, de Natural Pool, paardrijden, beach tennis, feestje met Willem en Maxima, kerst, New Years Eve, de Fakkeloptocht, sinterklaas, het rond rijden over het eiland, Funstacle masters, zwemmen in de prachtige zee, snorkelen om alle mooie vissen te bekijken en als je geluk hebt een schildpad tegenkomen, boottocht met de buren, super goedkoop naar de film, al het leuke bezoek wat langs kwam, salsa feestjes, stapavonden, liggen op het strand, Neon run, beach volleyballen, de altijd ontspannende spa dagen en het leven in huize Palmhouse samen met Jenna aka baby dino.

Het leven was goed op Aruba, maar ook zeker in ons appartement. Lieve jen, gelukkig ga je mee naar Nederland, maar ik ga je missen. De vroege ochtenden, waar we niet veel zeiden tegen elkaar, alleen als het functioneel was. De eet vlagen die je had. Zo was er voor Jen een periode dat ze de aardappelpuree had uitgevonden. Hierna kwam de periode van cornflakes met yoghurt. Toen ze dit ook zat was kwamen de pancakes in haar leven als ontbijt. De laatste weken bestond het ontbijt uit roerei geserveerd op een wrap. Als ik in de altijd te vroege morgen ook de opening van mijn klamboe had gevonden, had ze meestal al een maisbroodje gesmeerd met hagelslag. Met natuurlijk : sinaasappel water. Uitgevonden in de spa. Nogmaals dank hiervoor! Onze gesprekken kwamen pas op gang als we echt wakker waren. Meestal zaten we dan al in ons tweede huis, de auto. Wist je trouwens dat je de beste gesprekken ( en de veiligste of niet Jen ) hebt in de auto? Of tijdens het afwassen? Dit komt, omdat je naast elkaar zit of staat en je elkaar niet fulltime hoeft aan te kijken. Ook kookten we de sterren van de hemel en waren we super team in boodschappen doen. Ook de organisatie was dik in orde met de huishoudportemonnee en het Blond Amsterdam notitieboek. Helaas waren we één keer ziek. Naar omstandigheden was dat heel gezellig. Dagen doorbrengend op het grote bed beneden met Strepsils, water, zakdoeken en paracetamols. Donderdagavond natuurlijk altijd Expeditie Robinson kijken. Dit leidde tot een zeer geslaagd pabo filmpje. Later werd dit programma vervangen door: Wie is de mol? En niet te vergeten, lekker terug in de tijd met het terugkijken van Kees en Co. Franse muziek werd niet geluisterd en mocht er toch per ongeluk een “Formidable” langskomen, dan werd licht agressief een nieuw nummer gekozen door Jen. Laten we hopen dat we in niet al te lange tijd nogmaals op een luchtbedje in een azuur blauwe zee mogen liggen, standje kwal, pratende over onder andere dingen die we vroeger wel en niet mochten.

Het zit erop, we gaan bijna landen. Familie, vrienden, klasgenoten, villa v … we zijn terug! Eigenlijk moet één van ons nog even snel naar de wc gaan. Niet om te plassen. Jenna denkt Patrick ( solliciteert voor de liefde bij boerin Aletta ) van het programma Boer zoekt Vrouw gespot te hebben. Die mogelijkheid is er, aangezien we toch wel een tussenlanding hadden in Bonaire.

Voor nu, op naar het volgende avontuur! Kon je volgend jaar ook niet weg voor je scriptie….










  • 19 Januari 2014 - 17:41

    Pauline:

    weer super leuk lief.
    je hebt een toptijd gehad en dit was en is je van harte gegund.
    ik ben heel blij dat ik gekomen ben en ook dat je nu weer in NL bent.
    gelukkig kon ik vandaag die spullen afgeven, want ik miste je gewoon!
    hihi. slaap lekker vanavond, zal niet moeilijk zijn;)
    dikke kus en knuffel van Pau


  • 19 Januari 2014 - 18:58

    Jorine:

    Welkom thuis!! Wat een leuk verhaal en zo te lezen hebben jullie het top gehad =) Een leuke, leerzame tijd om op terug te kijken en af en toe bij weg te zwijmelen.. Liefs Jorine

  • 19 Januari 2014 - 18:59

    Jolanda:

    Welkom thuis in Nederland. Ik heb genoten van je reisverslagen en zie er naar uit je weer te zien.

  • 19 Januari 2014 - 19:19

    Pake En Beppe:

    Lieve Petra ,weer een heel gezellige blog .Ja ja , aan alle mooie dingen komt een eind ,maar jij en Jenna hebben een geweldige tijd gehad ! Nu wennen aan ons koude kikkerlandje ,br voor jullie .Fijn dat jullie veilig zijn geland en je familie kon begroeten , geweldig toch ? Doei ,liefs en een kus. P . & B .

  • 19 Januari 2014 - 22:12

    Chantal:

    Welkom terug!

    Succes met wennen en tot snel!
    X

  • 20 Januari 2014 - 08:47

    Lucy:

    Lieve Petra,
    Het was weer een mooi verslag! Ik heb steeds genoten van jouw verhalen en je beschreef ons "Geetje" heel treffend: immer etend en alvast nadenkend over de volgende maaltijd! Nu hebben wij daar zelf weer mee te maken. Het eerste wat ze vroeg in de auto van Schiphol naar huis: "Wat gaan we eten vanavond?"
    Ik ben zo blij dat het eiland jou ook zo goed bevallen is. Het is altijd afwachten als je naar de West gaat of het bij je past. Je hebt het bewezen: je bent ook een halve Antilliaan!
    Nu weer in het koude kikkerlandje. Ik hoop dat het allemaal een warme herinnering blijft en dat de kou je goede humeur niet kan verpesten (het is vandaag ook nog eens Blue Monday!).
    Bedankt voor de goede zorgen voor Jenna. Je had het me beloofd vlak voordat je de douane ging passeren en je hebt het waar gemaakt. Jullie waren een superteam!
    Veel succes bij je verdere carrière!
    Liefs van Lucy van Egmond

  • 21 Januari 2014 - 16:25

    Nel:

    Weer terug! Erg leuk verslag. Fijn dat het met jullie samen zo goed is gegaan!
    Het zal een mooie herinnering zijn en blijven. Geniet nog even van het tijdje vrij en winkelen.
    Ik hoop dat je de rest van het jaar op de H.H.S. goed door komt. Tot gauw!

  • 22 Januari 2014 - 14:35

    Jenna Van Egmond:

    DUSHIII!!!!:D

    Hahaha, ik moest een paar keer hardop lachen joh!:P Dat kan ik tegen jou wel zeggen he, dat snap je tenminste!!XD Ik mis je ook Pet!! Onze SUPERFOOOOD-( jeuuhh!)- tripjes waren echt leuk. Ook al vond jij boodschappen doen niet leuk, het was wel leuk!! haha:P Want we waren een top team en dat kwam ook door jou Blondboek. En door mijn meegebrachte portomonnee:P Jammer dat we onze Tommy's voorlopig niet meer aan kunnen. Oh oh wat hebben we die veel aan gehad!!;) En wat mensen ook zeggen, jij kan echt wel koken, en ik kan echt wel parkeren (als ik gewoon een beetje genoeg ruimte heb!!). Straks lekker ons verslag en portfolio inleveren. Dat wordt sws hoger dan een 8! haha:P Ik kan nog 100rrrrrr000 dingen bedenken om te schrijven! Maar ik ga stoppen want ik ga even online shoppen voor een telefoonhoesje:P DUS!
    Miss u Petrovskinov! Maar ik zie je morgen en dan shoppen we de hele uitverkoop leeg!! XD

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX van je Aruba-roomie!!:D

  • 22 Januari 2014 - 14:37

    Jenna Van Egmond:

    (zoals je ziet bleef de 'r' even hangen net....maar je begrijpt wat ik bedoel, toch!?) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 1202
Totaal aantal bezoekers 24733

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 29 Juli 2016

Wonen en werken op Aruba

26 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Aruba

Landen bezocht: