De eekhoorn uit Ice Age - Reisverslag uit Nederland, Nederland van petra verbrugge - WaarBenJij.nu De eekhoorn uit Ice Age - Reisverslag uit Nederland, Nederland van petra verbrugge - WaarBenJij.nu

De eekhoorn uit Ice Age

Blijf op de hoogte en volg petra

19 Juli 2015 | Nederland, Nederland

Lange tijd heb ik mij de eekhoorn (óf is het toch een ander pluizig knaagdier) gevoeld uit Ice Age. Hij deed er werkelijk alles aan, maar kreeg het eikeltje telkens niet te pakken of verloor hem weer op een spannend moment. In mijn geval ging dit eikeltje undercover; overdag heette hij ‘DE SCRIPTIE.’ Ik werd bijna emotioneel instabiel en veranderde in een uitgedroogde spons. Wat mij weer aan een televisie programma uit mijn jeugd deed denken…

29 juli vlieg ik samen met Jenna aka ‘Jennovski’ of ‘baby dino' terug naar Aruba om hier een jaar te wonen en werken. Voor mij zal dit betekenen dat ik ga lesgeven in groep 6 op Pius X. Het plan is om in de vakanties meer te zien van deze prachtige wereld. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van al deze avonturen. In Aruba zullen we verblijven in een nieuw optrekje. Het heeft twee ruime slaapkamers en een mooie, overdekte veranda. Hier is plek voor: de BBQ, de hangmat in de zon en goede etentjes met vrienden. Hieromheen ligt een tuin waar (on)gewenste huisdieren kunnen verblijven. Ons adres zal zijn: Paradera 100 in Aruba. Postcodes ontbreken inderdaad op Aruba, net als de snelheid waarmee de post aankomt.

Dit zijn officieel de laatste dagen in het toch geliefde Nederland. Ik heb afscheid genomen van mijn lieve collega’s van De Vijver. De nieuwe turquoise/blauwe reiskoffer is binnen en zal rijkelijk gevuld worden met 30kg bagage. Bijboeken naar 40kg is tot de laatste dag gelukkig nog een optie… Villa V wordt momenteel uitgeruimd na 30 maanden samenwonen, wat we hebben gevierd met een zeer geslaagd ‘Villa V zegt Tabé’ afscheidsfeestje met als slogan – “Het maakt niet uit dat het glas halfvol is, zolang er maar wijn in zit.”- Betekenissen voor vrouwen met een fantastisch rotleven. Alles is leeggehaald en wordt opgeslagen op zolder in Friesland. Zo is ook mijn Ikea kledingkast uit elkaar gehaald. Het in elkaar zetten is lastig, maar er is ook bijna een handleiding nodig bij het slopen van deze kast. Na het nodige schroefwerk bleef er toch nog een groot deel (schuin) overeind staan. Mij erop werpen zag ik toen als enige oplossing. Impulsief, om half 10 ‘s avonds in mijn pyjama, na het douchen. Ik had het probleem, in dit geval de kast, misschien iets langer en beter moeten bekijken. Dit is uiteraard achteraf. Net als het splinterparadijs waar mijn kamer in was veranderd na deze actie. Met hier en daar een spijker als hindernis. Uiteindelijk is alles netjes in dozen ingepakt en zijn de overige onderdelen meegegaan met ‘de dienst die Den Haag schoon houdt.’ Tot slot staat stipt op nummer 1 van minder leuke dingen; Het afscheid nemen van vrienden en familie. Helaas zal ik dat deze week ook nog moeten doen.

Terug komend op de scriptie liep dit net op tijd goed af en belandde ik gelukkig niet in de hemel, zoals in de film Ice Age, maar in het Kyrocera stadion. Al voelde het wel even als de hemel toen ik mijn scriptie + verdedigingsgesprek had gehaald. Dit resulteerde in een goed bedoeld sms’je van mijn lieftallige beppe: “Hoera hoer Petra is geslaagd!! Gefeliciteerd! Liefs Pake en Beppe.” Ik zuchtte en moest glimlachen. Ik hoop dat ze mij ook af en toe een sms’je stuurt als ik aan de andere kant van de wereld ben….


  • 19 Juli 2015 - 22:50

    Mirelle:

    Lieve Petra,

    Wat kan jij trots zijn op jezelf!!

    We hebben samen een hele leuke tijd gehad, helaas hebben we elkaar ook al een tijdje niet gezien. Dat betekend niet dat we elkaar vergeten zijn. Ook als jij daar bent houden we contact! Heel veel plezier, succes en geniet van de geweldige ervaringen die je daar op zult doen. Hele dikke knuffel!!!

  • 19 Juli 2015 - 23:18

    Petra :

    Heel veel plezier .
    Ik ben zo benieuwd naar die ( on) gewenste huisdieren om jullie huis . Ieuw! Alle scriptie stress achter je laten en genieten van een nieuw avontuur . Veel geluk en plezier .

  • 20 Juli 2015 - 00:25

    Lisa:

    Kan ik een abonnement nemen op je nieuwsbrief?

  • 20 Juli 2015 - 00:29

    Lisa:

    Heeft wat raar. Ik had een stuk geschreven maar alleen de eerste zin is verstuurd! Nou nog maar een keer dan! Ik kijk al uit naar de rest van je verslagen, het wordt vast een groot feest daar voor jullie!
    Tot volgende week, bij het afscheid

  • 20 Juli 2015 - 08:20

    Tonny:

    Ik ga je zeker volgen! Heel veel plezier op Aruba. Geniet ervan!! Voor straks een hele goede reis!!! Ik hoop dat mijn bericht er maar één keer op komt..... Tja vanuit de camping niet echt een goede verbinding en wel 4 keer op plaatsen gedrukt....

  • 20 Juli 2015 - 13:26

    Elize:

    Lieve Petra,
    Heel heel veel plezier daar in Aruba.
    Doe je Monique de groeten?
    Jammer dat we elkaar niet meer gezien hebben maar halen we over een tijd weer in.
    Ga genieten!
    Veel liefs Elize

  • 20 Juli 2015 - 16:53

    Martin:

    Hoi Petra, van harte met je scriptie. Heerlijk dat je dat hebt kunnen afronden. Een hele fijne tijd op Aruba. Veel werkplezier en geniet inderdaad van de mogelijkheden om die andere kant van de wereld een beetje te bekijken. Wat die kast betreft, ik denk dat tzt je vader wel een IKEA kast vindt op Marktplaats.nl..... Groetjes Martin

  • 01 Augustus 2015 - 17:08

    Barbara Hendriks:

    Hoi Petra,

    Hartelijk gefeliciteerd met het afronden van je studie. Laat je niet gek maken door omstandigheden en heb vertrouwen in jezelf. Wat super om daar te gaan werken!! Ik ben heel veel jaren geleden ook bezig geweest om in het onderwijs in het buitenland te gaan weken.
    Ik heb het helaas niet doorgezet. Dus ga daar genieten en doe vooral heel veel onbetaalbare ervaringen op.

    Heel veel succes/plezier.

    Groetjes,
    Barbara

  • 01 Augustus 2015 - 18:20

    Joke Van Kouteren:

    Hallo Petra,
    Een heel fijn jaar toegewenst daar, met veel niwuwe vrienden en een gezellige klas.
    Joke van Kouteren

  • 04 Augustus 2015 - 18:52

    Pauline:

    hahahahaha I LOVE YOU!!! mis je nu al!! have fun mi amor <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 24745

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 29 Juli 2016

Wonen en werken op Aruba

26 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Aruba

Landen bezocht: