Geniet nooit met mate - Reisverslag uit Aruba, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu Geniet nooit met mate - Reisverslag uit Aruba, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu

Geniet nooit met mate

Door: petra verbrugge

Blijf op de hoogte en volg petra

29 Juni 2016 | Aruba, Aruba

Doordeweeks spelen we de league en in de weekenden de beach tennis toernooien. Dit zijn eigenlijk de beste weekenden. Dan komt iedereen in de ochtend aangereden met in de achterbak zijn stoeltje + koelbox en hangen er al 16 netten klaar. Iedereen zit in groepjes onder de bomen. Als een soort van camping, waarbij er gezellig gepraat en gegroet wordt. Je wacht tot je naam en veld wordt opgeroepen tussen de muziek door. Je verlaat de schaduw dan even om in het hete zand te spelen. Als het allemaal een beetje voorspoedig gaat, kan je daarna met een overwinning op zak lekker zwetend de blauwe zee in springen. Hierna is het weer wachten tot je weer mag, maar ach, dat is onder deze omstandigheden niet erg. Je kijkt ondertussen naar de andere teams, terwijl je een koud biertje nuttigt. De weekenden zijn hier eigenlijk altijd goed en worden vaak ‘spontaan’ ingevuld. De ene avond een barbecue en de andere avond een festival waar de hamburgers er weer worden afgedanst. Weekenden zijn per definitie te kort en vlogen dit jaar voorbij.

Niet alleen de weekenden, maar ook de maanden vlogen voorbij. Vakanties werden ingevuld met mooie reizen naar nieuwe bestemmingen. Hoe meer je ziet, hoe meer je nog wil zien. De laatste vakantie van dit schooljaar staat voor de deur. De grootste vakantie, waarin ik misschien wel de verste reis van dit jaar ga maken naar de meest vertrouwde plek op deze wereldbol. Heerlijk 4 weken naar Nederland! Ik ga met mijn licht bruine kleurtje en nog blondere haren genieten van fietsen door de stad en koude regen. Genieten van lopen door een zandvrij huis en een warme douche. Lekker goedkoop boodschappen doen en slapen onder een zomer dekbed. Met het vakantiegeld ga ik de Nederlandse economie weer even goed opgang helpen. Ik kan namelijk weer lopen in lange winkelstraten met Europese kledingwinkels. De bikini’s zijn erdoorheen gevlogen. Net als de t-shirts die door de felle zon en het vele wassen spontaan een zachter kleurtje gekregen. Genoeg ruimte in mijn kast om weer op te vullen. Ik ga ook op terrasjes échte Lipton Ice Tea bestellen en mij vermaken met het stampertje en het citroentje in het glas. Uren slenteren over de boulevards en lopen door de duinen tijdens de lange zomeravonden. In Aruba gaat de zon altijd al rond 7 uur onder. Bankhangen met vrienden en voetbal kijken of spelletjes spelen met de familie. In Friesland toastjes eten bij pake en beppe. Aankomende zomer zal ik thuis komen in de Randstad, maar na een maand zal ik in het vliegtuig stappen om naar mijn andere thuis te gaan. Dan worden Jenna en ik weer enthousiast van het avondeten en kijken we Netflix, terwijl we in de hangmat hangen. Dan meeten we weer met onze leuke vrienden die dan allemaal in de buurt wonen. Natuurlijk is het op dit eiland niet alleen maar fantastisch, zoals Geer&Goor misschien zouden zeggen. Heimwee stond altijd heel ver in mijn woordenboek, maar is zo nu en dan wat bladzijdes naar voren geschoven dit jaar. Heel veel nieuwe avonturen en herinneringen dit jaar, maar dat neemt niet weg dat je heel veel leuke en mindere momenten in Nederland mist. Ik las dit jaar een feitje dat vrouwen gemiddeld 30 keer per jaar huilen. Daar zou je heel wat cactussen en aloë vera planten mee kunnen voeden. Zover ben ik dit jaar niet gekomen gelukkig.

Bijna en dan landen we op Schiphol. Dan worden de dagen weer meer gepland. De ene avond waarschijnlijk met een barbecue en de andere avond worden deze satés er weer afgedanst in de binnenstad. Zelfs in Scheveningen kunnen we meedoen met een beach tennis toernooi in onze mooie BTA (Beach Tennis Aruba) shirtjes. Daar ga ik gewoon heen op de fiets, zonder koelbox en stoeltje. Heerlijk vakantie, of jullie nou naar verre landen en bestemmingen vliegen of lekker ‘thuis’ blijven, waar het ook mogen zijn, geniet nooit met mate!

  • 30 Juni 2016 - 00:07

    Pauline:

    If kijk naar je uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 24748

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 29 Juli 2016

Wonen en werken op Aruba

26 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Aruba

Landen bezocht: