Rozengeur en zonneschijn - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van petra verbrugge - WaarBenJij.nu Rozengeur en zonneschijn - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van petra verbrugge - WaarBenJij.nu

Rozengeur en zonneschijn

Door: petra verbrugge

Blijf op de hoogte en volg petra

02 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Broertje, je gaat het niet geloven, maar ik ben nog steeds bijna om de dag aan het hardlopen. Hoe houd ik dat vol? Ik heb geen idee. Nu ken ik mensen zowel op Aruba als in mijn familie, die zonder te trainen zo 10 km weg rennen. Of nog erger: Ik ga heel even rennen. Even blijkt dan 1,5 uur te zijn. Waarop ik dan mijn verbazing uit en zij reageren met: Ik liep gewoon lekker. Zo gaat het bij mij overduidelijk niet. Voor de 'Ronde van Aruba' moet in mijn geval serieus getraind worden. Bij de heenweg gaat alles tijdens het rennen over rozengeur en zonneschijn. Ik krijg energie van de muziek, loop soepel als een hertje, wind in de rug en ik zie het leven positief in. Dan komt zelfs het woordje plezier in mij op. Maar er is altijd die weg terug. Ik vraag mij meerdere keren af: Waarom ben ik niet in mijn hangmat Rambam aan het terugkijken? Sommige sporters kunnen enthousiast vertellen over hardlopen. Je hoeft even nergens aan te denken en rent lekker de tijd weg. Dit is nog nooit bij mij gebeurd. Ik denk voornamelijk op de terugweg in stappen als:….nog tot de boom…..alleen nog die lantaarnpaal….bijna bij het bruggetje…. Voor mijn gevoel is mijn auto altijd te ver geparkeerd.

Ik heb altijd de behoefte om mijn lieftallige vrienden en natuurlijk mijzelf te verdedigen. Eerlijk, soms kan ik hier in overdrijven. Mijn vader zei wel eens dat ik advocaat had moeten worden. Afgelopen maand zijn wij een weekendje weg geweest naar onze buren in Curaçao. Het kwam wel eens voor dat mensen zowel Aruba als Curaçao hadden bezocht en toch hun voorkeur uitspraken over Curaçao. Dan begrijp je inmiddels wel dat deze slachtoffers een overtuigende speech van mijn konden verwachten over Aruba. Ik ga overigens toch niet op een eiland wonen waar ik het niet naar mij zin heb? Wat ik dan ook wel weer kan, is toegeven dat ik fout zit. Soms. Ik ben nu zelf daadwerkelijk op Curaçao geweest en ik moet eerlijk toegeven, het is daar ook wel heel mooi. Veel meer ruimte, snellere wegen, opgeruimd en netjes, de natuur is groener, je kan beter stappen en de stranden zijn afwisselender. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik Aruba voornamelijk ook erg leuk vind door de vrienden die hier wonen. Nu was Curaçao ook voornamelijk erg leuk met de mensen met wie we gingen. Ik denk dat ik voor iedereen uit de groep spreek, als ik zeg dat dit een van de beste weekenden van het afgelopen half jaar was.

Curaçao was dus een top weekendje en dit was een goed excuus om 4 dagen niet te hoeven hardlopen. Sinds kort heb ik een nieuw paar fel gekleurde hardloopschoenen met een flink prijskaartje. Mijn voorkeur ging eigenlijk (drie keer!) uit naar een ander paar, maar die waren allemaal niet geschikt. Ik had blijkbaar geen extra ondersteuning nodig en had ook geen platvoeten. Ik hoopte de verkoopster ervan te overtuigen dat ik zonder platvoeten misschien toch ook wel die ondersteuning kon gebruiken. Extra ondersteuning is toch nooit verkeerd? Mintgroen vond ik namelijk zo’n mooie kleur. Ze was heel duidelijk na mijn voet analyse. Die schoenen paste niet bij mijn loopstijl en waren totaal niet geschikt. De stijl van de schoen sprak mij helaas wel erg aan. Ik was dus “verplicht” om voor blauw/roze prinsessen hardloopschoenen te gaan. Nu dan maar hopen dat ze hun werk gaan doen en dat ik ook op een dag *plots* 1,5 uur achter elkaar kan rennen….

  • 03 Februari 2016 - 01:20

    Daniël Grayson:

    Dear petra,

    I still wonder why you never came to my beachhouse in america...i miss you!
    I know my family is kind of different in an orderly way.
    But i was Hoping you could see trough that. Please stop working so hard and come live with me.
    Also i have to say your awsome roommate can come aswell! She 's the best!

    Your dan...

  • 03 Februari 2016 - 05:11

    Marjolein Remmerswaal:

    Goed bezig bambi!!! Trots op jou!! Liefs van marjolein

  • 03 Februari 2016 - 08:19

    Tante Marga:

    Lieve Petra ,
    Goed bezig,
    Zo te lezen hou je het wel vol,
    Veel Plezier en (werk)
    Veel liefs,TANTE Marga en OF xxx

  • 03 Februari 2016 - 10:51

    Lucy:

    Zeg Peetje, doe je wel een beetje poco poco? Dit is echt niet Antilliaans hoor!
    Ik neem aan dat je door Jenna vanuit de hangmat wordt aangemoedigd? En dat er een koud drankje voor je klaar staat na afloop!

  • 03 Februari 2016 - 15:55

    Tante Nel:

    Op de foto's die wij zien, zijn jullie met ontspannende activiteiten bezig.
    Leve de lol, zo lijkt het.
    Het verhaal is anders. Gelukkig span je je in op een andere manier.
    Als je anderhalf uur wil lopen moet je echt goede schoenen hebben.
    Dit is het halve werk. In maart is de C.P.C. loop weer. Jorine en Karlijn lopen hem niet dit jaar.
    We lezen de volgende keer wel hoelang, en het aantal kilometer dat je gelopen hebt.
    groetjes en op naar de volgende story.

  • 03 Februari 2016 - 17:40

    Elize:

    Lieve Peet,
    Sportief hoor en op die schoenen vlieg je denk ik over het eiland!!
    Fijn dat je ontspannend zoekt was als ik het begrijp is het onderwijs geven daar erg zwaar ook emotioneel.
    Veel liefs en je bent een kanjer xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 24721

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 29 Juli 2016

Wonen en werken op Aruba

26 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Aruba

Landen bezocht: