Zittend op een stoel in de zon. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu Zittend op een stoel in de zon. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu

Zittend op een stoel in de zon.

Blijf op de hoogte en volg petra

27 Augustus 2013 | Aruba, Oranjestad

Stiekem waren wij heel blij dat het eindelijk zo ver was. We waren er klaar voor, na 2 weken heel veel vrienden en familie te hebben gezien/gesproken. Dit wil zeggen; vaak uiteten geweest, drankjes gedaan en wezen lunchen. Onze klasgenoten vlogen ook, maar dan naar Curaçao. Het was dus bijna "gezellig" op Schiphol. Het stukje huilen in het vliegtuig laat ik achterwege hoor.

Lang leve Jenna die iets minder materialistisch is dan ik. ( Ik ben ook niet heel materialistisch hoor, geloofwaardig? ;) ) Maar Jenna had 3 kilo minder meegenomen dan de maximale aantal kilo's. Mijn koffer was 3 kilo te zwaar, dat wist ik eigenlijk ook. Het is een vergissing dat elke kilo te veel 10 euro kost. Het is gewoon 100 euro voor té zware bagage. Maar de rekensom is al snel gemaakt inderdaad, er ging 3 kilo ( schoenen en rituals producten) naar Jen haar koffer. Opgelost!

Tot slot:
* Het klopt dat vliegen met KLM top is. Lekker veel films en televisie series gekeken. Goede service. Lekker eten en drinken. Tip: de nootjes zijn erg lekker.
* Op Aruba is het inderdaad zo mooi als iedereen denkt. Palmbomen, witte stranden, blauwe zee en warm. Een hoog expeditie robinson gehalte. Dat begint trouwens donderdag! Muziek verhoogt ook het vakantie gehalte, dus lekker Jason Marz etc.
* Onze huisbaas is ook helemaal top. Zij heeft ook al wat boodschappen voor ons gedaan. Het huis is zoals we verwacht hadden en alles is er. Van ijsblokjes tot een bekertje bij het tandenpoetsen :)
* Het is 's nachts heel warm. Rond de 28 graden. Je moet niet/onnodig bewegen.
* Soms lopen we met onze laptop door het huis voor wifi signaal. Maar de aanhouder wint!
* We hebben een hek voor ons huis en wonen in een veilige buurt. Ook zijn er 2 waakhonden. Die echt waken, maar voor ons heel lief zijn.
* Ze hebben hier geen muizen, ze noemen dat hier hagedissen. Gelukkig krijg ik geen hartkloppingen van deze dieren, zodra ze maar niet onze slaapkamer in komen.
* Voor iedereen die zich afvraagt hoe ons verblijf eruit ziet en visueel is ingesteld; zie foto's! (Voor de mensen die samen komen logeren, er komt dan nog een bed bij als het goed is.)

Wij gaan even ontbijten in de zon, gewoon met wasa crackers en venz hagelslag, want ze hebben hier producten van de ah en jumbo! Daarna op pad om wat dingen te regelen en daar zijn we toevallig heel goed in!

Liefs.

• 27 Augustus 2013 - 17:51

Mama:

Hoi! papa en ik komen ook net van het strand.Maar het kan natuurlijk niet tippen aan jullie strandervaringen nu.......!
    Onwijs leuk om je eerste blog te lezen.Het was zoals ik verwacht had, humoristisch, maar het geeft ook al direct een kijkje in jullie leven.Ga zo door!

liefs, mama.

• 27 Augustus 2013 - 18:27

Karlijn:

Hoi Peet,

Leuk dat je al zo snel een blog geschreven hebt. Leuk geschreven en het klinkt allemaal erg goed! Behalve die hagedissen dan, daar ben ik ook niet zo'n fan van :p. Veel plezier en goed insmeren he ;) xxxxz

• 27 Augustus 2013 - 19:06

Ansje & Joop:

Klinkt superbe! Genietze daarzo (cool trouwens dat jullie waakhonden hebben) en laat maar weten wanneer je kan/wil skypen ^^. Xxxx J&A

• 27 Augustus 2013 - 19:41

Eugenie:

Hey Peet,

Bijgekomen van je surprise? Hihi! Die blik van jou staat nog op mijn netvlies gebrand! :-P
    Die kleine hagedisjes noemen ze op Korsou blou blou. Is dat op Aruba ook zo? Ze zijnbanger voor jou hoor! Ze doen niks! De AH is wel duur voor antiliaanse standaard, dus niet teveel daar kopen! Heel veel plezier bambi! Xx Eus

• 27 Augustus 2013 - 19:59

Marga:

Fijn dat jullie veilig en goed zijn asngekomen,
    Ga ervan genieten, tm

• 27 Augustus 2013 - 21:47

Pake En Beppe .:

Lieve Petra ,
    Fijn dat jij en Jenna veilig zijn aangekomen .Was best spannend zeker zo'n eerste vlucht . (Een traantje pinken mocht wel.) Heel fijn dat we zo snel iets van je horen .zodat we nu al weten hoe jullie daar wonen. Maak er iets moois van , maar denk om de zon ........ Liefs .

• 30 Augustus 2013 - 15:02

Chantal:

Hoi Peetje,

Dat klinkt alsof je in no time gewend bent. Net als Eugenie moet ik met veel plezier aan vorige week terugdenken vanwege je fantastische reactie. Heb je iedereen al weer vergeven? :p

Huisje ziet er leuk uit! Dat komt vast goed.

Have fun!
    x

• 01 September 2013 - 15:07

Tante Nel:

De foto's bekeken. Het ziet er gezellig uit. Is die slaap kamer voor jou alleen?
    Ze hebben toch wel winkels speciaal Arubaans.
    Veel plezier de eerst komende vrije dagen.

• 01 September 2013 - 16:40

Jorine:

Heeel leuk om je blog te lezen Peet! Ben benieuwd naar alle ervaringen, verhalen enz enz. Veel plezier! xxx