De eerste maand zit er officieel op. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu De eerste maand zit er officieel op. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van petra verbrugge - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit er officieel op.

Blijf op de hoogte en volg petra

01 Oktober 2013 | Aruba, Oranjestad

Ik weet niet hoe het komt en soms twijfel ik ook wel, maar dat is dan maar een paar seconden. Ik weet het eigenlijk al sinds ik in groep 4 zit. Toen ik nog een pony had en heel veel krullen, toen ik hele weekenden the Sims kon spelen, Diddle plaatjes spaarde, heel graag op turnen of kunstschaatsen wilde, stiekem mee wilde doen aan het Junior Songfestival, maar eigenlijk helemaal NIET kon zingen.. Toen ieder meisje nog in de fase was van paarden en tja juffrouw worden. In dat laatste ben ik een beetje blijven hangen. Want paardrijden op zijn tijd en voor de klas staan vind ik gewoon heel leuk. Ik loop nu stage in groep 8, klas 6 hier. 22 hele leuke kinderen , die altijd enthousiast meedoen met muziek, goed kunnen delen, sportief zijn, soms niet alle woorden in het Nederlands weten, mij al flink hebben uitgeprobeerd, waar ik bij rekenen en taal wat dingen meerdere malen moet herhalen, waar in de klas geen airco is bij 34 graden, waar ze vragen hoe mijn weekend was en soms ongemakkelijk complimentjes geven als: “Juf wat heeft u mooie heldere blauwe ogen”, kinderen die soms bij de schoolbel niet naar huis rennen, maar buiten blijven hangen. Dit laatste vind ik nog wel lastig. De meeste ouders hebben (financiële -, lichamelijke,- psychische of drugs) problemen en werken full time om rond te komen. Dit zie je terug in de kinderen. Kinderen waar je wel eens van gehoord had, maar die nu op jou school zitten. (Drugskinderen) Soms pittig, voor de kinderen moeilijk, maar voor mij weer heel leerzaam. Ik heb een top klas en een hele leuke Surinaamse mentrix Monique. De kinderen in mijn klas zijn tussen de 11-14 jaar oud. Ik had dus mijn jongste broertje in de klas kunnen hebben. Daar moet hij trouwens niet aan denken en ik eigenlijk ook niet hoor ukkie!

Omdat de geheimzinnige volleybalclub, die niemand mag ontdekken en volgens mij stiekem bij elkaar komt in een ondergronds zaaltje of op een veldje midden in de woestijn, nog niet gevonden is, moest ik zoeken naar een alternatief. Na de fitness en Zumba is het nu tijd voor: Salsa! We zijn al naar wat salsa feestjes geweest en ik ga hier niet te veel over uitweiden, maar een paar lessen leek ons wel handig! Je kan gaan voor een groepsles, maar als je het goed en snel wilt leren, werd een privé les aangeraden. Niks sociaal naar een groepsles. Perfectionisten die we zijn, willen wij het gewoon snel en goed kunnen. Ik zal eerlijk zijn, ik was een beetje zenuwachtig. Dit om meerdere redenen:
1. Dingen die je niet kunt, zijn gewoon niet leuk. Ik haat bijvoorbeeld bowlen. Dat komt, omdat ik dat niet kan. Bowlen blijft trouwens stom. Ook als je het wel kan. Ik kan best sporten, maar salsa dansen is een andere categorie.
2. De druk werd opgevoerd door mijn lieftallige reisgenoot en eigenaar van de salsaschool Hipsz die beweerden dat je echt motorisch gestoord moest zijn als ik het niet zou kunnen. Ik zou het makkelijk leren en kunnen instromen eind niveau 1 of zelfs niveau 2. Hoe wist hij dat nou? Dat denk ik, was het antwoord. Ik hoopte dat de salsa instructeur niet ontzettend ongemakkelijk knap zou zijn. Je leest het goed, niet ontzettend ongemakkelijk knap. Zo wil je bijvoorbeeld ook niet dat je dokter of fysio heel knap is. Geef mij maar een dokter met een hoofdletter D. Rustig, rond de 50 jaar, die 2 volwassen kinderen heeft, grijzend is, een vakantie huisje in Spanje heeft, wat dun en lang is, altijd rustig praat en gewoon heel slim en wijs is en overkomt als DE dokter. We dwalen af. Ook al ben ik van de: “ongemakkelijke momenten creëer je zelf” ( dat spreekwoord bestaat en staat in het rijtje van: “zonder dalen ook geen pieken….”) Hij moest gewoon niet té knap zijn. Ik had al een groepsles bekeken samen met Jen en het leek mij verstandig om sommige basics steps thuis alvast op te zoeken op youtube. Zoals de cross body lead. Ik zou deze dan stiekem thuis oefenen, maar als ik daar kwam net doen alsof ik ze nog nooit gedaan had. Ik ben het uiteindelijk vergeten en het was niet nodig. Ik ben niet motorisch gestoord, de salsa instructeur is heel erg leuk, maar niet belachelijk knap en je leert in 1 les, meer dan in 5 groepslessen. We hebben dus maar gelijk een pakket van 5 privé lessen genomen bij Mitchell.

Tot slot:
Zijn we op een cruiseschip geweest om te luisteren naar een Amerikaans bandje, zijn de eerste chocolade kruidnoten al genuttigd en de verleiding was zo groot om heel die zak WEER in één keer leeg te eten, zodat je daarna kost misselijk bent, hebben wij de autosleutel in de auto laten zitten, maar de deuren wel op slot gedrukt en ’s avonds heel lang bij het weeshuis op iemand van het verhuurbedrijf gewacht, (hij zou er elke keer binnen 10 minuten zijn, uiteindelijk heeft het meer dan 2 UUR geduurd), eten sommige kinderen hier als ontbijt spaghetti/hotdogs/rijst met kip of helemaal niets , vraag ik mij af hoe het komt dat je na het douchen bruiner bent, dan als je direct van het strand komt na een stranddag, zijn de verkiezingen hier EINDELIJK afgelopen en dat wil zeggen geen parades meer en onnodige files van 50 minuten, omdat je een rondje vliegveld moet rijden, frustratie, frustratie, is de eerste muis hier alweer hoogst persoonlijk door mij gespot in de slaapkamer en hebben wij die nacht dus weer geen oog dicht gedaan, hebben we volgende week vakantie, wilde Jen en ik ons nog een keer voorstellen als dolfijnentrainers, Jen die de promotie verzorgt en ik die voedings,- en bewegingsconsulent is in het Dolfinarium, totdat iemand ons voor was en beweerde dat hij dolfijnentrainer is in Curaçao en het verhaal ook nog bleek te kloppen, hadden wij hier op een avond een krab in de keuken en na Expeditie Robinson twijfelde we of we deze nou moesten weg jagen met een bezem of toch in een pannetje moesten gooien, uiteraard hebben we hem filmend de tuin uitgejaagd met een bezem, gaan we binnenkort paardrijden, word je hier ook gebeten door rode mieren en zandvlooien, heb ik inderdaad heel veel zomerkleding mam, bezoeken we nog steeds heel vaak het strand en genieten we elke dag van het heerlijke weer, gewoon omdat wij het kunnen!

Liefs.

  • 01 Oktober 2013 - 23:23

    Chantal:

    Gekkie,

    Leuk om je verhaaltje te lezen. Fijn dat het goed met je gaat en volgens mij gaat het goed met al je plannetjes.

    En ja dat wachten, dat schijnt bij de mentaliteit te horen. Het is gelukkig nog geen manjana, manjana :)

    Heel veel plezier en liefs!
    X

  • 02 Oktober 2013 - 07:00

    Caroline:

    Ha lieve Petra,

    Leuk om je blog te lezen! Zo te horen heb je het erg naar je zin en leer je ook nog heel veel. Ik vind het ook echt super stoer dat jullie dit doen.

    Groetjes, Caroline

    Ps. Volgende keer foto van Sjors en Anita? :-)

  • 02 Oktober 2013 - 08:24

    Lucy Van Egmond:

    Ha ha ha, wat een verslag. Ik hoop niet dat je huisarts, fysiotherapeut en salsaleraar het lezen ! Wellicht voelen ze zich gekwetst, dat ze ALLEEN MAAR heel kundig zijn?
    Veel plezier verder. En .... de krab had echt in de pan gemoeten!
    Groetjes, Lucy

  • 02 Oktober 2013 - 16:26

    Jolanda:

    Weer heel leuk om te lezen. Je bent een boffert !

  • 02 Oktober 2013 - 18:38

    Mama:

    HOI! Je bent heerlijk aan het uitweiden en herinneringen aan het ophalen. Inderdaad,die pony......!
    Wel balen dat je een muis gezien hebt, sterkte.
    Heb je nu eindelijk mijn kaart al eens ontvangen?
    Liefs van mama.

  • 02 Oktober 2013 - 19:29

    Tante Nel:

    Het eerste wat bij mij op kwam na het verhaal, is dat je er wel moe van zult zijn.
    Wat gaat er allemaal door dat koppie en wat wil je allemaal nog doen, en doe je.
    Je beleeft een heleboel, en ook spannend. Wat is het hier dan saai. Wel heb ik het vervolg van de strandgasten(spionnen) gemist. Veel succes met alles en groetjes.

  • 03 Oktober 2013 - 19:33

    Pake En Beppe .:

    Lieve Petra ,wij hebben weer hééééél erg genoten van je verhaal . Fijn dat je je zo'n fijne klas hebt. Het lijkt ons niet prettig om met zo'n hoge temperatuur les te geven . Maar je bent er al iets aan gewent zeker . Als je weer terug bent , geef je maar een demonstratie van de salsa dans .Hebben jullie al kennis gemaakt met de 'vrienden' op het strand ? Doe je het wel een beetje rustig aan ,we zijn een beetje bezorgd dat je anders oververmoeid thuis komt ! Lieve groet voor allebei .Doei.

  • 05 Oktober 2013 - 15:14

    Elize:

    Lieve Petra wat een geestig verslag weer,wanneer komt je eerste boek uit? Hier al een beginnende sinterklaas stress,wat voor onderwerp nu weer??? Raak zo langzamerhand verstoten van leuke ideetjes!
    Hier heb ik nog geen kruidnootjes gegeten,liggen er natuurlijk allang!!!!! weer.Wat zal jij moeten afkicken als je weer terug bent maar wat een heerlijke ervaring weer,blijf je wel oppassen......blond en mooi!!! ha ha de bezorgdheid van je oude "juf ". Je komt dus een keer dansles geven op de Leyenburg!! Blijf genieten,let op je gezondheid veel liefs Elize

  • 07 Oktober 2013 - 21:03

    Jorine:

    Wat een geweldig verhaal weer! En wat heb ik gelachen om een niet te knappe dokter of instructeur ;) Zo is het gewoon!! Beter een minder knap iemand dan dat je iemand voor je hebt die heeel knap is, dan gaat natuurlijk zowiezo alles mis ;) nou meid ga er van genieten en succes met alles maar zo te lezen lukt het allemaal. Liefs Jorine

  • 10 Oktober 2013 - 17:04

    Karlijn:

    Heerlijk verslag! X

  • 15 Oktober 2013 - 17:00

    Corrie Oldenkamp:

    Wat een beleving! Ik heb het verhaal twee keer gelezen, want het is veel informatie in een keer. Je geniet in ieder geval van alles. Je gaat dus dansend door deze periode heen.

    Groetjes tot de volgende blog,

    Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 24748

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 29 Juli 2016

Wonen en werken op Aruba

26 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Aruba

Landen bezocht: